Passend onderwijs

Themabijeenkomst 3

Woensdag 14 september 2011

Wat was nieuw voor mij?
De term passend onderwijs zegt eigenlijk al genoeg. Vandaag hebben wij geleerd hoe je een handelingsplan kunt maken en wat daar allemaal bij komt kijken. Ook heb ik tabellen gezien vandaag waarin uitgelegd wordt hoe je in subgroepen kunt werken en wanneer je daarmee werkt.

Wat heb ik geleerd vandaag?
Ik heb vooral veel dingen gezien en gehoord waar ik al wat van wist. De kennis die ik had is wat gestructureerder weergegeven en uitgebreid. Ik heb specifiek geleerd dat wij handelingsplannen kunnen opstellen voor groepen en voor de individuen. Het is belangrijk dat ieder kind krijgt aangeboden was het kind nodig heeft, maar dat het niet altijd nodig is om ieder kind zijn eigen handelingsplan te geven. Soms kun je ook de groep indelen in subgroepen. Je kunt dan per subgroep een handelingsplan maken. Je moet van te voren duidelijk hebben wat je met zo'n groep als doel wilt stellen.

Wat ga ik hier mee doen?
De stof van vandaag wordt in mijn stageklas heel duidelijk gebruikt. Het is goed te zien dat er in mijn stageklas tijdens rekenen in subgroepen wordt gewerkt en dat er een kind in mijn klas is die een individueel handelingsplan heeft. Ik werk hier dus al dagelijks mee. Maar ik ga hier zeker mee door.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten